25 Ekim 2012 Perşembe

Korece'ye İlk Adım...


Koreceye giriş yapmadan önce bilinmesi gereken birkaç önemli nokta var. Öncelikle onlardan bahsedeyim arkadaşlar:

korece

Kore Dili ;

>> Kendisine özgü harfleri olan bir dildir.

>> Türkçe gibi sondan eklemeli bir dildir.(Aynı  dil ailesinde bulunurlar)

>> Uzak doğu dilleri arasından öğrenilmesi en kolay olanıdır.

>> Türkçe ile aynı dil ailesinde yer aldığından Türkçe bilenler için öğrenilmesi daha kolaydır .

     Korece öğrenmeye başlamadan önce bilinmesi gereken en temel unsur Korece'de hitap şekillerinin olduğu ve nerede kullanılması gerektiğidir.

     Korece'de üç çeşit hitap şekli vardır. Bunlar :

>> Yüksek Dereceli Hitap : Hiç tanımadığınız,sizden yaşça büyük veya makam yönünden sizden yüksek insanlara karşı kullanacağınız hitap şeklidir.(Özellikle Kore'deki yaşlı insanlara karşı kullanmanız gereken hitap şeklidir.Bu hitap şekliyle konuşmadığınızda kendisine saygısızlık yaptığınızı düşünür)

>> Orta Dereceli Hitap : Çok samimi olmadığınız;ama bir şekilde ilişkinizin olduğu veya sizle yaşıt insanlara karşı kullanacağınız bir dildir.

>> Düşük Dereceli Hitap : Çocuklara veya samimi olduğunuz kişilere karşı kullanacağınız dildir;ama bu hitap şeklini belirli bir seviyeye kadar kullanmamak daha uygun olur.

özellikler

   (NOT : Ben çoğunlukla orta dereceli hitap şeklini kullanacağım ve bu şekilde sizlerle paylaşacağım.)

    Bu hitap şekillerinde kelimeler çoğunlukla değişmez,sadece kelimenin alacağı ek değişir. Şimdi basit bir örnekle açıklamaya çalışayım :

Örnek :

저는 책을 읽습니다    >>>> Yüksek Dereceli Hitap

나는 책을 읽어요            >>>> Orta Dereceli Hitap

나는 책을 읽어                  >>>> Düşük dereceli Hitap

Bu üç cümlenin de anlamı aynıdır ve ''Ben kitap okuyorum.'' anlamına gelir.Görüldüğü üzere fiilin aldığı eklerin değişmesiyle hitap şekilleri oluşmuştur.

          

Yeni Yazılar E-Mail Adresinize Gelsin!

108 yorum :

  1. Herhangi bir sorunuz varsa sorabilirsiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana koreden bir arkadaşım sağolsun ingilizce-korece dil kitabı yolladı. Öğrenmeyi çok istiyorum ancak tek başıma pekte anlamıyorum. İngilizce sorunu çekmiyorum ama olmuyor.
      "Dil öğrenme programı" aldım demişsiniz, bana önerirseniz sevinirim :)

      Sil
    2. Aldığım dil programı Rosetta Stone Korece Eğitim Seti...

      Sil
  2. ben kore delisiyim ve kore dilini öğrenmeyi çok istiyorum ama nasıl öğreneceğimi bilemiyorum yardım almadan mümkün olacağını sanmıyorum yardımcı olursanız size minettar kalırım saygılarımla (derya benli)

    YanıtlaSil
  3. ben kore delisiyim ve kore dilini öğrenmeyi çok istiyorum ama nasıl öğreneceğimi bilemiyorum yardım almadan mümkün olacağını sanmıyorum yardımcı olursanız size minettar kalırım saygılarımla (derya benli)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi elimden geldiğince yardım ederim amacım da buydu bu blogu açarken ... İzlemeniz gereken yöntem sırasıyla derslere bakmak ve anlamadığınız dersleri o dersin altına yorum yaparak sormak :)

      Sil
  4. merhaba ben korece öğrenmek istiyorum çünkü oraya gitmeyi planlıyorum.hem türkçe bilen koreli bir arkadaşta bulmak istiyorum.onun için yardımcı olabilir misin acaba admin? we sana nasıl ulaşabilirim.gerçekten yardıma ihtiyacım var :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar

      Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım
      Bana buradan ulaşabilirsiniz

      Sil
    2. Ya da iletişim formunu kullanarak da ulaşabilirsiniz

      Sil
    3. Abi ben onu pek bilmiyorum ya.benm koreden olan arkadaşlarım war ama geçen biryle konuşim dedim o da ingilizce bilmiyomuş kaldım öyle.şimdi sna msn adresimi werim dcem olmaz sanırım çnkü yayınlanıcak sayfada :/

      Sil
    4. Buradan da ulaşabilirsiniz formu doldurarak

      Sil
  5. yazdığınız korece kelimeler kare gibi çıkıyor bana yardımcı olurmusunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Özlem Sözer

      Bilgisayarınızda Korece dil paketi olmadığı için kare şeklinde görüyorsunuz... Bunun için bu programı indirip bilgisayarınıza kurmalısınız... Boyutu yaklaşık 2 mb zaten...

      Sil
  6. güney koreye gitmek benim en büyük hayalim.ingilizceyi çok iyi akıcı konuşabiliyorum fakat korece bilmiyorum.güney koreye gittiğimde bu benim için sorun olur mu?ve de güney korede ingilizce dersleri veriliyormu?cevabınızı bekliyorum.şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezi amacıyla gidiyorsanız sorun olmaz; ama eğitim amacıyla gidiyorsanız durum biraz farklı...
      Güney Kore'de ingilizce dersleri veriliyor...

      Sil
  7. aslında eğitim amçlı gitmeyi de düşünüyorum ne yapmam lazım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lise eğitimi için şart
      Üniversitelerin çoğu içinse şart değil...

      Sil
  8. gönderdiğim yorumlara cevap alıyorum fakat sizin cevaplarınızın altına diğer sorumu yazamıyorum yardımcı olur musunuz?bir de facebook veya msn niz varmı?varsa verebilirmisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevabın altında Yanıtla diye bir kısım var... Orayı tıkladığınızda istediğiniz şekilde yazabilirsiniz... Sosyal ağ adreslerine gelince de özel olarak sormak istediklerinizi yukarıdan Ben Kimim ? başlığı altından İletişim formunu doldurup sorabilirsiniz...

      Sil
  9. denedim ama olmuyor yanıtla kısmı açılmıyor.ben size soruları mı güneş olarak göndericem bu şekilde sorduğum soruların bana ait olduğunu anlarsınız.tamam mı?:)herşey için çok çok teşekkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam @güneş hanım :) İstediğiniz zaman sorabilirsiniz :) Bildiğim konularda yardımcı olmaya çalışırım :)

      Sil
  10. kore diline merakınız nasıl başladı?koreceyi öğrenmek için hangi dersleri aldınız?bu dili ne kadar sürede öğrendiniz?güney koreye hiç gittiniz mi?bu sorularıma ayrıntılı olarak cevap yazabilirmisiniz?belki merakım sizi yorabilir gerçektende beni anlayan biriyle konuşmak bana iyi geliyor.herşey için size teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorularınıza sırasıyla cevap vereyim :

      1- Kore dilini öğrenme merakım nerden geldi bilmiyorum; ama Koreye ilgimin nasıl geldiğini anlatayım... Arkadaşımın ısrarı üzerine Kore dizisi seyrettim, sonrasında diziyi çok beğendim... Ardından da birkaç dizi daha seyrettim,sonra seyretmeyi bıraktım... Şu an sadece Güney Korenin kültürü, dili ve eğitimi ile ilgileniyorum...

      2- Korece için herhangi bir ders almadım... Sadece öğrenmeye niyetlendim; ama azimli olmadığım için hep yarıda bıraktım sayılır ta ki 5-6 ay öncesine kadar... Sonra bu blogu açtım ve bu sayede azimli bir şekilde Koreceye çalışabiliyorum...

      3- Koreceyi tam blmiyorum... Bildiğim her şeyi buraya aktarıyorum... Ben hem öğreniyor hem de öğrendiklerimi okurlarımla paylaşıyorum...

      4- Güney Koreye hiç gitmedim; ama umarım gidebilme fırsatı bulurum...

      5- Sorularınıza ayrıntılı cevap yazabilirim :D

      Rica ederim :)

      Sil
  11. yazdığınız korece harfler kare şeklinde gösteriyor.bu soruyu başka biride sormuş.siz de cevaplamışsınız ama ben bunu yapamam çünkü bilgisayara evdeki herkes giriyor ve de benim koreye olan merakımı bilmiyorlar bilseler bile saçmaladığımı düşünürler büyük ihtimalle.yani demek istediğim kore dilini öğrenebileceğim kaynak kitaplar varmı?bildiklerinizi yazar mısınız?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Türkçe-Korece kitap sayısı çok az... Bu yüzden yeteri kadar yararlı bir kitap yok sanırım :(

      Sil
  12. peki ne yapabilirim kore harflerini kare şeklinde görüyorum.kolay bir çözümü var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahsettiğim o programı bilgisayarınıza kurun... Küçük bir yazılım gibi, yüklediğinizde kimse bir şey farketmez... İndirin kurun bilgisayarınızda herhangi bir şey değişmez aynı zamanda...

      Sil
  13. teşekkürler...

    YanıtlaSil
  14. iMesh'i şimdi yükle ve 15 milyondan fazla şarkı ve videoya ulaş – Hem de BEDAVA!
    Yazıyor yanında indir tuşu var burayımı tıklamam lazım yada başka birşeyimi indirmem gerekiyor bir sorun çıkmaz değilmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde öyle bir sayfa çıkmıyor... Sağ üstte reklamı geç diye bir yer var mı

      Sil
  15. ben ilivid adında bir program indirdim.halen kare şeklinde görüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz yanlışlıkla indirme programı kurmuşsunuz... Yorumlarda bu sorunu çözmek amacıyla bu programı kurun diye bir çözüm sunmuştum... Oradan bulabilir ve indirebilirsiniz...

      Sil
  16. zaten oradan girdim ingilizce yazılar çıkıyor anlamıyorum nereleri tıklayacağımı sırayla yazarmısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortada ''Click to Here To Start ... '' diye bir yazı var... Oraya tıklayın ve indirin

      Sil
  17. dediğinizi yaptım ama halen kare şeklinde görünüyor. herşey yolunda gidiyor en son bilgisayar bu programı yükleyemiyor yazıyor.yapacak başka birşey yokmu?bu sorun bilgisayarda sadece türkçe ve ingilizce dil programları olduğu için mi olmuyor.lütfen bir çaresi yokmu.cevabınızı bekliyorum yardımlarınız için teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef yardım edemeyeceğim bu konuda :(

      Sil
  18. herşey için teşekkürler...
    erciyes üniversitesinde kore dili ve edebiyatı bölümü var.ayrıca bu bölümdeki 2. ve 3. sınıftaki öğrencilerden iyi olanlarını değişim öğrencisi olarak koreye gönderiyorlarmış.bende bu bölümde okumayı düşünüyorum.sizce bu bölümü okursam zorlanırmıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üniversitede okumak çok farklı bir durum... Hangi bölümü seçerseniz seçin o bölümün bir zorluğunu görürsünüz... Ama üniversiteden sonra kendi ayaklarınızın üzerinde duracaksınız... Şayet bu bölümde okusanız ileriye yönelik iş bulma imkanlarınızı da düşünmelisiniz bence... Çünkü ülkemizde Kore Dili ve Edebiyatı okuyup da iş bulmak sanırım zor olacaktır...

      Sil
  19. ben fen bölümünde okuyorum, derslerimde gayet iyi.bölümün meslekleride güzel.ama koreceyi öğrenip güney koreye gitmeyide çok istiyorum.üniversitede kore dili ve edebiyatı bölümü okursam bu dili kesinlikle öğrenirim fakat sizin dediğiniz gibi geleceğide hesaba katınca işler karışıyor.çok kararsızım.sizce kendi başıma koreceyi öğrenebilirmiyim?birde tıp fakültesi zor mu?yardımcı olursanız çok sevinirim...şimdiden teşekkürler...D:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dil öğrenme fırsatını her şekilde bulabilirsiniz... Ama bir meslek seçtikten sonra başka bir meslek bulma ihtimaliniz çok azalır... Ben tıp fakültesinde okuyorum ve aynı zamanda elimden geldikçe Korece öğrenmeye çalışıyorum...

      Tıp fakültesinin zorluğuna gelince zor... Çok sayda bilgi ile karşılaşacaksınız ve bence bu bilgileri alabilmenin şartı da o bilgileri sevebilme durumudur... Size tavsiyem sevdiğiniz bir bölümü okuyun... Bu olmuyorsa okuduğunuz bölümü sevmeye çalışın

      Sil
  20. kafamdaki birçok soru işaretini giderdiniz gerisi bana kalan birşey.umarım hakkımda en hayırlısı olur.yardımlarınız için size sonsuz teşekkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Yardım ettiysem en âlâ benim için... Sormak istediğiniz başka soruları da sorabilirsiniz eğer varsa :)

      Sil
  21. bir sey sormak istiyorun bende iyi bir korece kitabı var ve siz yukarda 저 kelimesinin anlamı ben demişsiniz. ama benim kullandıgım kitapta 저 nun anlamı "şu"dur diyor. yani kafam karisti ben demekmi su demekmi onu ogrenmek istiyorum.

    birde bi cumle yazsam bana türkçesini söylermisiniz

    저분은 영어 선생님입니다.
    bu cümlenin anlamini soylermisiniz lutfen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkçede olduğu gibi Korecede de sesteş sözcükler yani yazılışları aynı olduğu halde anlamları farklı olan sözcükler kullanılır... Sorunuza gelince de 저 hem zamir olarak hem de sıfat olarak kullanılır... Zamir anlamı ''BEN'' sıfat anlamı ''ŞU''... Ama sıfat anlamı daha çok 그 şeklinde sağlanır... Eğer 저 ile kullanılırsa genellikle tamamlayıcısı ile beraber kullanılır yani 저분 şeklinde...

      Cümlenizin anlamına gelince de yüksek hitapta kullanılan bir cümle ve anlamı :

      ''ŞU(Adam veya Kadın) İNGİLİZCE ÖĞRETMENİDİR''

      Umarım yardımcı olmuşumdur...

      Sil
  22. teşekkürler çok yardımcı oldunuz ama bir şey daha sormak istiyorum. cümlenin anlamı şu kişi ingilizce öğretmenidir dediniz niye nesne eki 을 almamis cunku ben nesne eki almadigi icin ogretmendir diye cevirmistim?

    bide su kisi ingilizce ogretmenimdir. cumlesi korece nasil soylenir ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizce öğretmeni bir tamlama olduğu için tamamını bir kelime olarak algılamak gerekir... Cümleyi Türkçe düşündüğünüzde nesne aynı zamanda yüklemdir değil mi ? Yani yüklem İngilizce Öğretmeni... O yüzden nesne eki almamıştır...

      Dediğiniz cümleyi beraber kuralım isterseniz... Benim eki Korecede 제 diye yazılır... Cümle kurarken Türkçe yazıyormuş gibi düşünebiliriz... Öyleyse cümle :

      저분은 제 영어 선생님입니다 şeklinde yazılabilir...

      Sil
  23. teseekkur ederim. siz korece ogrenirken kitap filan kullandinizmi nasil ogrendiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim...

      Kitap kullanacaktım ama ne yazık ki yeteri kadar güzel kaynak bulamadım sanırım... O yüzden dil öğrenme programlarından aldım... O şekilde öğreniyorum...

      Sil
  24. birde sormayi unuttum 저 nun ben anlaminda mi yada su anlamindami kullanildigini nasl anlariz su anlaminda kullanildiginda 저 분 mu olur hep ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genellikle 저 분 şeklinde olur... 저 çoğunlukla ''BEN''in yerine kullanılır...Ben şu ana kadar hep böyle gördüm...

      Sil
  25. anladim o dil ogrenme programlarini nasil bulabilirim ?

    birde 터키어 turkce demek 터키어로 ne demek kitapta cumle icinde boyle kullanilmista anlayamadim.

    bu arada cok soru soruyorum kusura bakmayin bende anlamaya calisiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben arkadaşımın aracılığıyla buldum... Fiyatı biraz pahalı yaklaşık 200 tl civarında...

      터키어로 sanırım Türkler tarafından manasında kullanılmış...

      Yok ne kusuru... Okuyucularım sordukça ben de iyi yönde gelişmeler katettiğimi görüyor ve seviniyorum :)

      Sil
  26. eger o egitim programi yararli oluyosa fiyat sorun degil..

    cumleyi yaziyim

    그 사람은 터키어로 말합니다.
    anlaminada O kisi turkce konusuyor yazmislar. yani 로 ekinin ne anlama geldgni anlamadim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz baktım... 터키어로 ve 터키어 aynı anlamda kullanılabilir sanırım, ama tam emin değilim... Size ulaşabileceğim iletişim bilginizi verirseniz size programdan birkaç örnek gönderebilirim... Eğer beğenirseniz kullanırsınız... İletişim bilgilerinizi Ben Kimim ? başlığı altındaki İletişim kısmından formu doldurarak gönderebilirsiniz...

      Sil
  27. ben telefondan giriyorumda bulamadim dediginiz yeri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://kelimelerinevreni.blogspot.com/p/iletisim.html buradan ulaşabilirsiniz...

      Sil
  28. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. ben de koreceyi çok az biliyorum yani okuyorum ve yazıyorum bunlarıda internnet sayfalarından öğrendim şimdi sizin blog unuzuda takip edeceğim fakat siz bu dili öğrenirken sadece internetten mi yararlandınız başka kaynak kullandınız mı ? teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koreceyi öğrenmeye niyetlendiğimde bunu internetten araştırdım.. Karşıma birçok kaynak çıktı ve sevindim açıkçası... Ama kaynakları incelediğimde genellikle birbirlerinin kopyası olduğunu ve Türkçe-Korece değil de İngilizce-Korece paylaşım yaptıklarını farkettim... Ben de farklı bir kaynak bulmam gerektiğini düşündüm ve dil programlarından birisini aldım... Sonra da bu blogu açarak gerçek anlamda Türkçe-Korece paylaşım yapan bir site olması yönünde çalıştım... Aynı zaman da parça parça kelime gramer ve bunları pekiştirecek çok sayıda örnek veriyorum... Umarım sizlere de yardımcı olurum...

      Sil
  30. Merhaba ;Oncelikle Acmis oldugunuz bu blog hayirli olsun uzun sure kullanabilme`nin dilegiyle :) . Benim merak ettigim bir kactane ufak bir konu var Ben Arapca ogreniyorum . Unuversite okuycaktim Bunun icin Misira geldim bir sene hazirlik yaptim gayet iyi oldu benim icin. Ama bunca emek sonunda cok kotu birsey oldu . El ezher unuversitesi duz lise yabanci dil mezunlarini almiyor . Sadece imam hatiplileri aliyor ( ucretsiz ) . bende emek bosuna gitmesin diye ozel unuversiteye gideyim diye karar verdim buda yillik 3 bin ingiliz siterlin daha sonra 2 bin sterlin toplam 4 yil . Hayli bir yuksek miktar . Parali okumaya degmez dedim . hele bunca olaydan sonra hic hic okumak istemiyorum icimi nefret kapladi :) sorum su ; Acaba Guney kore de ki unuiversite hakkin`da bilgin varmi , ucretsiz okuyabilcegimiz unuversiteler olabiliyor mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Temenniniz için çok teşekkürler :)

      Ezher üniversitesi'nin maalesef eskisi gibi bir etkisi kalmadı... Kısmi olarak siyasetin oraya bulaşması orayı tehlikeye soktu; ama yine de umarım ücretsiz okuyabileceğiniz bir imkân bulur ve içinizdeki nefret eskisi gibi sevgiye dönüşür...

      Sorunuza gelince de evet orayla ilgili bilgilerim ve bununla alakalı yazmış olduğum ve burada da paylaştığım yazılarım var... Onları okumanızı tavsiye ederim...

      Ben sadece sorunuza şöyle cevap vereyim... Güney Kore'de okuyacağınız bölüme ve üniversiteye ve başarı durumunuza bakarak %30 ile %100 oranında burslu okuyabileceğiniz devlet üniversiteleri var...

      Sil
  31. Merhaba ; Kore dili edebiyati mezunlarimiz , is alani nasil ? Bosta kalanlar var mi ? Okuyupta pisman olanlarla gorusme sansiniz oldu mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o konular ile ilgilenmediğim için bilmiyorum...

      Sil
  32. merhaba.ben daha yeni liseye geçtim.koreye gitmek için ne yapmalıyım. bu arada sivas ta oturuyorum.bana yardım edersen sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle lise hayatınızda başarılar dilerim... Ama yorum yapma kurallarına dikkat etmeniz gerek... Konuyla ilgili yorum yapmadınız... Lütfen ilgili başlığın altına yorumunuzu yapın bundan sonra...

      Bence liseyi burada okuyun mesleki hayatınızı belirledikten sonra Güney Koreye gidin :)

      Sil
  33. Çok önemli birşey sormak istiyorum alfabeyi öğrendikten sonra tamamda biz türkçede harfleri normal yan yana yazıyoruz ama korecede böyle dğeil harfler harflerin altına üstüne bile yazılıyor peki nerden bilicez hangi ahrfi hangi ahrfin altına hangi harfi hangi harfin üstüne yazmamız gerektiğini kesinlikle cevap bekliyrum ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle cevap beklemek yerine ilk derslerde verdiğim Yazılış dersinde nasıl yazıldığına bakmanız daha doğru olmaz mı ?

      Sil
  34. Blogunuz cok guzel :) cok yardimci oluyor :)

    YanıtlaSil
  35. cümleleri yüksek,orta,düşük hitap şekilleri olarak ayrı ayrı nasıl kurucaz,getirmemiz gereken eki nasıl bilicez ve ekleri neye göre getireceğiz? Bir de getirilen ekler her cümlede farklı mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İleriki derslerde farkedeceğiniz gibi gelecek eklerle nasıl kullanacağınızı göreceksiniz... Sorduğunuz soruları dersleri inceledkten sonra kendiniz cevaplayacaksınız :)

      Sil
  36. hitap şekillerinde sunbae oppa tarzı hitap şekilleri de var cümle içerisinde biz bu hitapları nasıl kullanabiliriz yardımcı olursanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hitaplar özel hitaplar... Konuşma dilinde kullanılan hitaplar... O yüzden bu tür özel konular ileriki derslerde işlenecektir... O zaman nerede nasıl kullanılacağını öğreneceksiniz...

      Sil
  37. oppa komapsımnida

    YanıtlaSil
  38. ben makina mühendisliği okuyorum ve yüksek lisasımı güney korede yapmak istiyorum bu konuda bilginiz varsa bilgi verebilirmisiniz?

    YanıtlaSil
  39. BEN DE KENDİ BAŞIMA KORECE ÖĞRENMEYE ÇALIŞIYORUM. BLOĞUNUZUN ÇOK YARDIMI OLUYOR TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler... Umarım yardımcı oluyordur :)

      Sil
  40. KELİMELERİN OKUNUŞLARINDA ZORLANIYORUM.ÇĞRENMEK İÇİN İNTERTENTE BİR KAÇ YERE DAHA BAKIYORUM TELEFUZLAR FARK VAR YA DA BEN BİLMEDİĞİM İÇİN ANLAMIYORUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telaffuz farkı olmasının sebebi şu :

      Ben blogumda dersleri Türkçe-Korece üzerine anlatıyorum; ama geriye kalan birçok blog İngilizce-Korece ders anlatıyor... Mesela ''ㅈ'' harfi Türkçe okunuş olarak ''C'' şeklinde okunur... Ama diğer birçok yerde bunu ''J'' şeklinde görürsünüz... Bu da İngilizce şeklidir... Ama ingilzcede J de bildiğiniz üzere C şeklinde okunuyor... John >>> Con şeklinde okunuyor mesela... Ben de bunu değiştirip dersleri Türkçe telaffuzlarına göre aktarıyorum :)

      Sil
    2. Muhammet bey anladığım kadarıyla önce alfabeyi öğrenmem gerekiyor. Sonra kelime ezberi yapmalıyım öylemi. Ben daha konuşma ile ilgileniyorum. dizileri çevirisiz izlemek için.size sormak istediğim birşey daha var korcede evet anlamında kullanılan kelime " de" diyemi yok sa "ne" diyemi telaffuz ediliyor. Ben sanki dizileri seyrederken "de" diye anlıyorum.yardımınız için şimdiden teşkkürler

      Sil
    3. Konuşma dilini öğrenmek için ister istemez yazı dilini de bilmek gerekir... Çünkü birbiriyle olan bağlantıları yadsınmamalı... Dilin ilk temeli alfabedir ve alfabe olmadan öğrenmek mümkün olmaz.

      Korecedeki ''ㅁ'' ve ''ㄴ'' harfi biraz genizden gelerek okunur. Bu yüzden ''ㅁ'' harfi bazen ''B'' şeklinde duyulurken ''ㄴ'' harfi de ''N'' şeklinde duyulabilir. Evetin de Ne şeklinde duyulmasının sebebi budur...

      Sil
    4. zaten "ㄴ" "N" değilmi? ben öyle biliyorum. Hep öyle duydum ve öyle gördüm

      Sil
  41. merhaba :) blogunuz hayirli olsun.gercekten cok faydali oluyor tesekkurler:) benim birkac sorum olacakti.eger cevaplayabilirseniz gercekten cok mutlu olacagim.ben korece ogrenmeye yeni basladim.harfleri ve okunuslarini internet sayesinde ogrendim.fakat bundan sonra nasil ilerleyebilecegimi gercekten bilmiyorum.bir kitap almalimiyim ? eger almaliysam bana onerebileceginiz bir tane varmi ? tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar @Arkadaş (şu an Korece klavye olmadığı için Türkçe yazdım)

      Teşekkürler :) Umarım yardımı daha da dokunur... Temeli oluşturdunuz ve bunun üzerine bina inşa etmek kaldı... Piyasada ne yazık ki tam anlamıyla açıklayıcı bir kitap yok... Onun yerine ya kursa gitmeli ya da dil programları satın almalısınız... Ama maalesef bunlar da pahalı... Ben de bu yüzden dil öğrenme programlarındaki dersleri öğrendikten sonra buraya aktarıyorum... Böylece elimden geldiğince sizlere bir kayna sunmaya çalışıyorum :)

      Sil
    2. cok tesekkur ederim :)bu arada bana ayşe diyebilirsiniz :) bir sey daha sormak istiyorum.ben simdi nasil devam etmeliyim? yani bazi temel kelimelerimi ezberlemeliyim ? yoksa oncelikle dilbilgisi uzerinemi yogunlasmaliyim ? :)

      Sil
    3. @Ayşe hanım

      Sanırım şu yazı biraz yardımcı olur size ...

      BURADAN okuyabilirsiniz :)

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  42. bu hitapların sonuna eklenen ekler mesela bizim dilimizdeki siz biz gibi ekler mi? bu arada blog için teşekkürler ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  43. muhammed abi öncelikle selamlar.biraz garip olucak ama daha demin teyzemin türkçe dersi verdiği 2 korelili ile telefonda konustum kedni bildiğim kadarıyla ve dediklerim anlasıldı.ben dizilerden öğrendiğim kadarıyla konusmustum.abi sormak istediğim yeni bir defter alıp ben buradan başlasam senle birlikte gitsem öğrenebilirmiyim.?günlük konusacak kadar?daha birçok sitedende kelimeler ezberliyorum.kelime dağarcıgım gelişsin diye.abi biliyorum biraz uzun oldu ama ben çok istiyorum korece öğrenmeyi lütfen cevaplarmısın?olurmu abi.azim diyorsan eğer o var bende yapabilriim.abi telefonda konustum ve anlasıldı:DD 3-4 dakika konustum galiba ver en sonunda artık ağladığım için kapatmak zorunda kaldım:Dneyse abicim cevabını bekliyorum.birde kur 4 de kalmıssın devam edicekmi??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve aleykum selam. Allahın selamı sizin de üzerinize olsun
      Benim blogda öğretmeye çalıştım dersler neticesinde biiznillah az da olsa Koreceyi anlar,okur ve konuşabilirsiniz. Ama dersler ağır gidiyor maalesef bazı sorunlardan ötürü. O yüzden kesin şu zamana kadar öğrenirsiniz diyemem; ama öğrenmenizde büyük katkısı olur. Derslere şu an ara verdim; ama dersler devam edecek daha sonra :)

      Sil
    2. abicim gerçekten çok çok teşekkür ederim .hem böyle birşey yaptığın için hemde alakadar olduğun için...

      Sil
  44. Merhaba ben devlet hastanesinde radyoloji teknisyeni olarak çalışmaktayım doğuda görev yapıyorum.Boş vaktim bol olduğu için ingilizce ve korece çalışıyorum kendimi geliştirdikten sonra da kore ye bir ziyaret yapmayı düşünüyorum sayın Kılıç size sormak istediğim yapmakta olduğum görevimi kore'de icra edebilir miyim ? Bunun için herhangi bir yol var mı örneğin amerika'nın her sene vermiş olduğu green card gibi bir yaşam hakkı ve orada çalışabilme izni cevabınız için şimdiden teşekürler

    YanıtlaSil
  45. bir sergi için korece olarak nasıl teşekkür edilir ?? mesela : piri reis sergisini çok beğendim.emeği geçen herkese teşekkürler.. bunun korecesini istiyorum :)

    YanıtlaSil
  46. bu arada korece öğrenebilmem için ne tür kitaplar tavsiye edersiniz ve nereden alabilirim bunun hakkında da bilgi verirseniz sevinirim ... korece okumayı biliyorum ama anlamıyorum :) kelime ve cümle öğrenmem lazım lütfen yardımcı olun :)))

    YanıtlaSil
  47. Do you need personal loan for business ? if you are interested contact this email: xavigeradloanfirm@yahoo.com for your loan transfer. we gives loan at 3% rate.

    Am xavi Gerad jude, Aiicco inssurance plc bir temsilcisi.
    Size bir kredi ihtiyaci varsa bugün e-posta yoluyla bugün bize ulasin, istediginiz kredi ile size yardimci olabilir: (xavigeradloanfirm@yahoo.com)
    Yilbasi kredileri% 3 faiz orani sadece avelable vardir. Ciddi basvuran, ancak daha fazla bilgi için irtibata geçiniz. Biz renging krediler
    sunuyoruz 300,000 sadece US $ Euro ve pound 50,000.000 için.
    Biz dahil kredi her türlü teklif

    Bireysel krediler:

    Isletme Kredileri:

    Ögrenci Kredileri:

    Insaati krediler:

    Ev kredileri:

    Is expandsion krediler:

    Borç konsolidasyonu kredi:

    Biz hizli ve dinamik test edilmis ve güvenilir bulunmaktadir.

    Daha fazla bilgi için (xavigeradloanfirm@yahoo.com): E-posta Iletisim.

    Sr Gerad jude

    YanıtlaSil
  48. bi korece bile bilmiyonuz çok basit inşallah ögrenemazsiniz

    YanıtlaSil
  49. Abi program indirmeme rağmen yazıların kare olarak gözüküyor. Yardım edersen sevinirim.
    Bu arada site için Allah (c.c.) senden razı olsun. Antalya'da çok Koreli var ama anca 1-2 kelime biliyorum inşaallah senin sayende öğreneceğim.

    YanıtlaSil
  50. Abi program indirmeme rağmen yazıların kare olarak gözüküyor. Yardım edersen sevinirim.
    Bu arada site için Allah (c.c.) senden razı olsun. Antalya'da çok Koreli var ama anca 1-2 kelime biliyorum inşaallah senin sayende öğreneceğim.

    YanıtlaSil
  51. Buraya kadarını anladım peki bir şey sora bilir miyim? Mesela ''yo'' burada orta seviyede konuşmak için tek başına mı kullanılıyor? Başka şeyler de var mı?

    YanıtlaSil
  52. Merhaba,ben güney koreye bayılıyorum.İlk önce koreyi nerden tanıdım bir gün televizyonu karıştırırken karşıma bir kore dizisi çıktı.ardından bikaç tane daha izledim halada izliyorum ama istediğim şey farklı şu an liseyi okuyor ve bitiriyorum üniversiteyi korede okumak istiyorum umarım yardımcı olursunuz.allah herkesten razı olsun her şeyi gönlünüze göre versin...

    YanıtlaSil
  53. bu arada ben arapça ve ingilizce biliyorum.

    YanıtlaSil
  54. Merhaba,ben güney koreye bayılıyorum.İlk önce koreyi nerden tanıdım bir gün televizyonu karıştırırken karşıma bir kore dizisi çıktı.ardından bikaç tane daha izledim halada izliyorum ama istediğim şey farklı şu an liseyi okuyor ve bitiriyorum üniversiteyi korede okumak istiyorum umarım yardımcı olursunuz.allah herkesten razı olsun her şeyi gönlünüze göre versin...

    YanıtlaSil
  55. Bay Dürüstlük Igein Izevbekhai, Aiicco sigorta Ltd temsilcisi degilim, biz güven ve onur ile bireysel farkliliklara kredi vermek. Biz% 3 faiz oraniyla kredi vermek. Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu sirket e-posta bize ulasin: Simdi (igein_h_yizevbekhai@admin.in.th) sizin kredi doküman transferi ok ile devam etmek. Eger kendilerini kurmak için kredi gerekiyorsa, bir sirket veya okul Aiicco sigorta plc son derece açiktir.
    Kisisel is kredisi
    Insaat kredi.
    Proje kredisi.
    Çocuklar ve büyükler için egitim kredisi.
    araç kredisi
    Biz kredi basvurunuzu bekliyor.

    YanıtlaSil
  56. Dikkat.
    Kisisel is için bir kredi ihtiyaci mi? hemen tamam da kredi transferi için simdi (igein_h_yizevbekhai@admin.in.th): evet bu email irtibata geçerseniz.

    YanıtlaSil
  57. merhaba arkadaşlar koreceye yeni başlıyorum umarım bana da yardımcı olursunuz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. igein_h_yizevbekhai@admin.in.th: Eger ilgileniyorsaniz, bu e-posta adresinden bizimle irtibata iseniz merhaba sizin tüm kisisel is için kredi ararken, biz,% 3 faiz oraniyla kredi vermek. Belgeniz ok cevap veren herhangi bir gecikme olmaksizin derhal sizden aldigimiz be kez kredi biz bir hafta önce size transfer edilecek. Artik kredi basvurusunda, acil promosyon ok var.

      Sil

Yorum Kuralları
1.Konuyla ilgili yorumlar yapınız...
2.Hakaret içerikli kelimeler kullanmayınız...
3.İmlâ ve dilbilgisi kurallarına uyunuz...