1 Kasım 2012 Perşembe

Ders 3 >>> Örnekler

              Hadi gelin bugünkü dersimizde şu ana kadar öğrenmiş olduğumuz bilgileri kullanarak hep beraber bazı kelimelerin okunuşlarını yazalım ve bazı kelimelerin de nasıl yazıldıklarını öğrenelim...
      
Örnekler

             Örneklere geçmeden önce şunları hatırlatayım...Bazı harfler başta,sonda ve ortada farklı harflere dönüşebilir...Bunun nasıl olduğunu anlamayanlar veya anlamakta zorluk çekenler varsa  alfabeye tekrardan bakmaları yararlı olabilir...Yazılış şekillerinde zorluk yaşayan varsa onlar da diğer derste anlatmış olduğum konuya bakarak bu sorunları halledebilirler...

             Şimdi örneklere geçelim...

1.안녕하세요            ---------    An-nyong-ha-se-you


2.안녕이 계세요      ---------   An-nyong-i Kye-se-you

3.안녕이 가세요     ---------    Ann-yong-i Ka-se-you

4.여자아이                 ---------    Yo-ca-a-i   
  
5.남자아이                 ---------    Nam-ca-a-i

6.여자                           ---------    Yo-ca

7.남자                           ---------    Nam-ca

8.주스                           ---------    Chu-sı

9.                                ---------     Ça

10.                              ---------     Mul

11. Pyon-ci                       ---------    편지

12. Çeg                             ----------    

13. U-yu                            ----------   우유

NOT 1 : ( 'ㅗ' harfi O-U arası bir harfle okunduğu için yazılış şeklini gösterirken 'Ou' şeklinde gösterdim...)

NOT 2 :  ( 'ㅈ' harfi başta olduğunda C-Ç arası bir harfle okunduğu için yazılış şeklini gösterirken 'Ch' şeklinde gösterdim...)

              Şimdiki örnekleri de sizler yapın ve yorum kısmına cevaplarınızı yazın...

1.사람들        2.아이들         3.말         4.Ke        5.İl-go-you

Yeni Yazılar E-Mail Adresinize Gelsin!

23 yorum :

  1. 1-Sa-ram-dıl 2-a-i-dıl 3-mal 4-게 5-이 고 요 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk 3 kelime doğru; ama Korece yazılışta biraz sorun var 4.kelime o şekilde değil de 개 şeklinde yazılır... 5.kelimeye tekrardan bakın isterseniz...

      Sil
  2. 5- 일 고 요 olacaktı. L'yi atlamışım :)

    YanıtlaSil
  3. diğerleri doğruymuş ama ben birinciyi sa-lam-dıl olarak yazmıştım :/ ortada olunca l olmuyor muydu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer hecenin başındaysa R şeklinde okunur... Hecenin de başında olduğu için R diye okunur... Sa-ram-dıl olarak yazılır yani :)

      Sil
    2. hecenin başı, tamam :) Özür dilerim bu iki oldu :/

      Sil
    3. Yok özre gerek yok
      Böylece sizlerin öğrenmeye ne kadar da istekli olduğunuz ortaya çıkıyor :)

      Sil
  4. 5. 일 고 요ㅗ bu mu yalnız tam emin olamadım ㅛ harfinin yan mı böylemi olacagına :)

    YanıtlaSil
  5. Ben 4. kelimedeki E harfinde takıldım.Kore dili olarak yazamadığım için türkçe karakter kullandım 'Ke ' kelimesinde bulunan E harfi çeşitleri fazla hangi E harfi türünün geleceği nasıl belirliyoruz. Karmaşık bir cümle kurmadım umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korecede iki farklı 'E' harfi var... Bunlardan birisi 'ㅔ' diğeri 'ㅐ' harfi... Söyleniş olarak sadece küçük bir fark var aralarında... 'ㅐ' harfi Türkçedeki E ile aynı,değişmiyor... Ama diğer harf A ile E arasında bir şekilde okunur...

      Sil
    2. Ben Ye harflerinide E harfi olarak bakmışım birde çeşit çok fazla diyorum... benim dalgınlığım açıklama için teşekkür ederim. Çalışmaya devam olana kadar.

      Sil
  6. pyoncinin nasıl yazıldığını anlayamadım yardımcı olurmusunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Elif Hanım şöyle anlatayım... P harfi Korecede ㅍşeklinde, Yo harfiㅕşeklinde,N harfi ㄴ şeklinde, C harfi ㅈ şeklinde, İ harfi ㅣ şeklinde gösterilir kabataslak olarak değil mi ?

      Nasıl yazıldığı konusuna bakarsak Yo harfi ''ㅕ'' bizim için sessiz gibi gözükse de Korecede sesli harflerden birisidir... Şimdi yazmaya başlayalım... İlk hecemiz ne Pyon değil mi nasıl yazılacak '' 편'' şeklinde sonraki hecemiz Ci değil mi o nasıl yazılacak ''지'' şeklinde değil mi ? Şimdi birleştirerek yazalım ''편지''

      Umarım anlayabilmişsinizdir :)

      Sil
  7. 1.saramdıl 2.aidır 3.mal 4.개 5.일거요 doğrumu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2.örnekte aidır değil de aidıl olması gerek :)

      Sil
  8. bu kel'meler'n anlamini nerden bulab'l'r'm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelimelerin anlamı sonraki derslerde var... Oradan bulabilirsiniz :)

      Sil
  9. ben ilk kelimedeki dil'e takıldım başta olursa T olarak kullanılmıyor muydu sonuçta hecenin başında geçiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelimenin başında olursa bu kural geçerli, hecede olması sonucunda değil ...

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. yo kelımesıne kafam karıstı bır kac tane farklı sekılde yazılan yo var bunların nerde nasıl kulanacagımızı anlamadım.yo-ca-a-i dekı yo ben farklı yo kullanmısım bu anlamı değiştirirmi?

    YanıtlaSil
  12. pekı saramdıl kelımesını yazarken ıkıncı hecede ㄹharfı hecenın basında oldugu ıcın r olarak okuduk yanı HECENIN basına baktık fakat 3.hecede tıl degılde dıl yazmamız gerekıyor pekı bunda neden KELİMENIN basındamı sonundamı olduguna bakıyoruz(Yanı bırınde hecedekı dıgerınde ıse kelımedekı sırasına bakıyoruz neden boyle?)

    YanıtlaSil
  13. Peki o örnekleriin anlamlari ne :?

    YanıtlaSil

Yorum Kuralları
1.Konuyla ilgili yorumlar yapınız...
2.Hakaret içerikli kelimeler kullanmayınız...
3.İmlâ ve dilbilgisi kurallarına uyunuz...